Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Bitwa z numerami na czole - HARCOLOTEK

Czas gry: dowolny, przynajmniej 30min
Ilość osób: min 10-12
Czas przygotowania: 30min
Czego potrzeba: różnokolorowe karteczki z numerami, taśma klejąca, gwizdek

Opis

  • Dzielimy harcerzy na drużyny
  • Drużyny otrzymują karteczki z numerami (każda wachta w innym kolorze), które przyklejamy na czoła. Numer jest tajny, może go znać tylko osoba, która przykleja daną karteczkę sobie do czoła.
  • Zabawa polega na odczytywaniu numerków swoich przeciwników.
  • Nie wolno zasłaniać numerków własnym ciałem, ubraniem (ręce, włosy). Zabronione jest też dotykanie się nawzajem (zarówno przeciwników, jak i własnej drużyny).
  • Do zasłaniania numerów należy wykorzystać otoczenie, czyli drzewa, słupki, namioty, etc.
  • Wolno ze sobą współpracować wewnątrz wachty.
  • Osoba, której numer zostanie głośno odczytany (należy krzyknąć imię i numer np. „Kasia 123!”) odpada z gry, ściąga karteczkę z czoła i nie przeszkadzając w grze udaje się do punktu zbiorczego.
  • Wygrywa wachta, w której pozostanie najwięcej graczy.
  • Wszystkie spory rozstrzygane będą przez instruktorów prowadzących grę.

Organizacja

  • Numerki są trzycyfrowe i muszą być w miarę przypadkowe (numer 968 czy 896 to zły wybór, zastanów się dlaczego J )
  • Wachty mają różne kolory kartek.
  • Gra toczy się przez określony czas – można rozegrać np. pięć 5 minutowych gier.
  • Przed rozpoczęciem gry dajemy harcerzom minutę na rozlokowanie się po terenie gry (wolno zasłaniać numer ręką)

Przebieg

1.Rozdanie numerków, przyklejanie do czół. Na tym etapie wolno zasłaniać numery rękoma.
2.Czas na rozlokowanie się po terenie.
3.Start gry na sygnał.
4.Ewentualne wprowadzenie dodatkowych zasad dynamizujących grę.
5.Koniec gry na sygnał.
6.W przerwach w grze wolno zasłaniać numerki.

Dodatkowe zasady

Wszystko Parzy – obowiązkowa zmiana miejsca na sygnał, np. co 30s

Zdobywanie Flag – w nieosłoniętym miejscu stawiamy chorągiewki (tworzymy „bazy” wacht), wygrywa wachta, która zdobędzie flagi.

Wszyscy na wszystkich – przestajemy działać w wachtach, wygrywa osoba, która nie zostanie wyeliminowana.

Początek strony