Zapraszam wszystkich funkcyjnych naszej drużyny na RADĘ DRUŻYNY.
Czwartek 16 stycznia, 15:15 u dh Marysi w domu.
14 Środkowoeuropejski Zlot Skautów Europy Środkowej 2014
Zapraszamy chętnych harcerzy naszej drużyny do
wzięcia udziału w międzynarodowej przygodzie wśród skautów z
całej Europy środkowej.
Organizatorzy: Junak - Związek Skautów i Skautek Republiki Czeskiej
Termin zlotu: Zlot odbędzie się w dniach 2-10 sierpnia 2014 roku
Miejsce zlotu: Czeska Republika, Posluv Mlyn, (ok.100km od Szklarskiej Poręby)
Uczestnicy: Skauci w wieku 12-17 lat ( 12 ukończone w dniu rozpoczęcie
zlotu). Uczestnikami są przede wszystkim skauci z Polski Czech Słowacji i
Węgier. Każdy patrol zlotowy składa się z 10 osób – 9 uczestników plus
pełnoletni opiekun.
Szacowany koszt: 750 zł (Obejmuje wpisowe na zlot, wyżywienie uczestników
dojazd z Opola, ubezpieczenie NNW wraz z kosztami leczenia za granicą
wyprawkę chorągwianą, koszty organizacyjne GK ZHP ).
Zakwaterowanie: Namioty typu iglo.
Program zlotu: zajęcia indywidualne i grupowe dostosowane do wieku
uczestników m.in. turystyczne, plastyczne, sportowe, wodne, związane z
nowymi technologiami. Mottem zlotu jest hasło „ przygotuj się na przyszłość”.
Osoby które chciałyby pojechać na zlot proszę o informacje do końca tygodnia
( do 19 stycznia) .
Dh Ania 602192957
Harcerze i zuchy!
Przypominam, że najblizsza zbiórka naszej drużyny odbędzie się 10 stycznia 2014r.
3 stycznia zbiórki NIE MA!
Ważne daty i informacje
17 grudnia (wtorek) o godzinie 16:00 w Katedrze odbędzie się przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju. Nasza drużyna prowadzi śpiewy podczas całego nabożeństwa, które będzie prowadził ks. biskup Andrzej Czaja. Zbiórka w katedrze o godzinie 15:40. Zgodnie z naszym regulaminem jest to zbiórka obowiązkowa dla wszystkich harcerzy naszej drużyny. Dla osób, które maja w tym czasie jakieś zajęcia zostaną przygotowane usprawiedliwienia. Przychodzimy w umundurowaniu (pamiętajcie aby spodnie były ciemne). Kto chce zabrać światełko do domu niech przyniesie lampion lub świeczkę. Do wigilii światełko będzie się palić w Katedrze i u dh Marysi w domuJ
20 grudnia w piątek o godzinie 16:00 odbędzie się Wigilia naszej drużyny. Tradycyjnie każdy przynosi coś na wspólny stół. Może to być coś słodkiego- ciasta, ciasteczka itp. ale i coś słonego np. jakaś sałatka, oraz napoje czy owoce. Wigilia odbędzie się w Miejskim Centrum Organizacji Pozarządowych przy ulicy Żeromskiego 3 ( 2 klatki w prawo od bramy dh MarysiJ). Zakończenie wigilii godzina 19:00.
24 grudnia , w wigilię o godzinie 22:00 w kościele „Na górce” odbędzie się Pasterka Harcerska. Serdecznie zapraszamy wszystkich harcerzy i zuchów z rodzinami.
Do 5 stycznia należy wpłacić zaliczkę na zimowisko w kwocie 100 zł. Termin zimowiska 22.02. – 01.03.2014r. Miejsce, to jak zawsze Dom Wypoczynkowy „Maryna” w Białce Tatrzańskiej. Koszt zimowiska dla członków drużyny to 700 zł + 350zł na karnet. Wypełnione karty na zimowisko należy oddać do końca stycznia. Karty można odebrać na zbiórce lub ściągnąć z naszej strony internetowej www.41hdz.opole.pl
W razie pytań proszę dzwonić Anna Markuszewska – Łabudzińska 602192957
Druhny i druhowie! Zuchy!
Jak co roku w okresie przedświątecznym nasza drużyna pragnie pomóc potrzebującym. Tym razem przygotowujemy świąteczną paczkę dla dużej, dziesięcioosobowej rodziny. Państwo Agnieszka i Marek Niepsuj, którym pragniemy pomóc, mają czworo własnych dzieci oraz czworo adoptowanych po tragicznie zmarłej siostrze Pani Agnieszki.
Grzegorz – 14 lat
|
Julia 9 lat
|
Klaudia – 13 lat
|
Jonasz – 8 lat
|
Kamil 10 lat
|
Karol – 6 lat
|
Ola 10 lat
|
Patryk – 6 lat
|
Jeśli macie ubrania, pościel, przybory szkolne, zabawki itp., które moglibyście przekazać to przynieście je na następną zbiórkę 13 grudnia. Rzeczy mogą być używane.
Zastępowi ustalą z Wami także artykuły spożywcze lub chemiczne, które też będziemy zbierać na zbiórce 13.
Oczywiście można przynieść więcej J
Druhny i druhowie!
W najblizszy piatek 29 listopada odbędzie się Festiwal Piosenki Wakacyjnej 41 Harcerskiej Drużyny Zeglarskiej.
Rozpoczęcie o godzinie 17:00, zakończenie ok 19:00.
Przypominam, że zgodnie z regulaminem jest to impreza obowiązkowa dla wszystkich członków 41 HDŻ.