Harcerze, harcerki i zuchy 41 HDŻ!
Przed nami Rozpoczęcie Roku Harcerskiego.
Spotykamy się w poniedziałek 3 września o 16:40 na placu Wolności ( obok fontanny).
Obowiązuje mundur, biały podkoszulek, ciemne długie spodnie i pełne buty.
Apel rozpocznie się o 17 i potrwa do 45 minut.
PO APELU WSZYSCY FUNKCYJNI ORAZ OSOBY KTÓRE PEŁNIŁY FUNKCJE KADRY MŁODZIEŻOWEJ NA NASZYCH OBOZACH IDĄ DO DH DO DOMU NA KRÓTKĄ RADĘ DRUŻYNY.
Harcerze, harcerki, rodzice, przyjaciele!
Centrum Wychowania Morskiego ogłosiło konkurs w ktorym można wygrać żagle do optymistów. W związku z powiększaniem sie naszej "optymistowej" floty myślę,że warto wziąć w nim udział. W ramach konkursu należy wykonać grafikę (zdjęcie własnego autorstwa + naniesione na nie hasło) zachęcającego do zachowań proekologicznych na wodzie. Dodatkowo na zdjęciu musi znaleźć się jacht typu Optymist.
Zdjęć optymistów mamy bez liku, ale potrzebujemy hasła które moglibysmy na nim umieścić.
W ramach treningu przed powrotem do szkoły zachęcam do wyteżenia umysłów i wymyslania haseł.
Swoje propozycje przysyłajcie do dh Ani na amarkuszewska@tlen.pl lub smsem na 602192957 do poniedziałku 27 sierpnia.
Szczegółowy regulamin konkursu znajduje sie na https://cwm.edu.pl/kurs-na-wode
Prace bosmańskie + kwaterka
Czerwiec 2018
Wtorek 26 czerwca – od 10:00 za względu na zapowiadany deszcz prace bosmańskie są na Barce.
Od czwartku 28 czerwca codziennie potrzebujemy ludzi do postawienia obozu w Turawie. Chętnych do pracy i tych którzy nie wyrobili jeszcze godzin bosmańskich zapraszamy codziennie od godziny 10:00.
Na prace bosmańskie i na kwaterkę trzeba zabrać jedzenie i picie.
Na ewentualne pytania odpowiada dh Ania 602192957
Informacje dla rodziców uczestników Obozu Żeglarskiego
41 Harcerskiej Drużyny Żeglarskiej im. Władysława Wagnera
Turawa 1.07. – 14.07.2018r
Wypełnione karty kwalifikacyjne oraz opłatę za obóz proszę dostarczyć do dnia rozpoczęcia obozu. Wpłat można dokonać także przelewem na konto bankowe BZ WBK 91 1090 2138 0000 0001 1975 4938 ( Towarzystwo Przyjaciół 41 Harcerskiej Drużyny Żeglarskiej 45-053 Opole ul. Żeromskiego 4/3) W tytule wpłaty wpisujemy imię i nazwisko dziecka oraz „Obóz drużyny”.
Na obóz zabrać należy:
Zuchy posiadające telefony komórkowe będą mogły z nich korzystać podczas ciszy poobiedniej, miedzy godziną 14 a 15. W pozostałym czasie telefony będą zdeponowane u komendanta obozu.
Organizator oraz kadra obozu nie biorą odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny.
Przyjazd do Turawy we własnym zakresie w niedzielę 1 lipca między godziną 11:30 a 12:00. Przyjeżdżamy w mundurach.
Miejsce obozowania: Wyspa Brzozowa na dawnym ośrodku harcerskim obecnie Zajazd Jowisz. Turawa ul. Harcerska 2
Koniec obozu – odbiór dziecka, w sobotę 14 lipca o godzinie 12:00
Koszt obozu 730 zł
Informacja dla zuchów jadących tylko na tydzień
Przyjazd 8 lipca( niedziela ) między godziną 9:00 a 9:45
Koniec obozu – odbiór dziecka, w sobotę 14 lipca o godzinie 12:00
Koszt 360 zł
Pozostałe informacje tak samo jak w przypadku obozu dwutygodniowego
Ewentualne pytania Anna Markuszewska-Łabudzińska 602192957
3-5 maja BIWAK DRUŻYNY.
Na biwak zabieramy:
-mundur + czarne spodnie + kto ma to czarne buty
- ubrania i buty na różną pogodę
- ubrania „ na Barkę” czyli takie które mogą się zbrudzić
- śpiwór + dres do spania
- latarkę
- prowiant na śniadania i kolacje
- kubek i sztućce
- przybory toaletowe i ręcznik
- Czapkę lub chustkę od słońca
- Krem z filtrem
Obiady oraz woda i herbata będą zapewnione przez drużynę.
Rozpoczęcie biwaku 3 maja godzina 9:00 u dh w domu. Ul. Żeromskiego 4/3
Zakończenie Biwaku 5 maja na BARCE .Odbiór dzieci miedzy 17:00 – 17:30
Biwak rozpoczyna się u dh Marysi w domu. Przebieramy się i idziemy na miejskie obchody rocznicy uchwalenia konstytucji 3-go maja. Następnie przechodzimy na BARKĘ. Rzeczy na biwak najlepiej spakować w jeden plecak. Na Barkę będziemy szli na piechotę.
Na ewentualne pytania odpowiada dh Ania 602192957