Ważne daty i informacje dla harcerzy i zuchów 41 HDŻ
Grudzień 2021
17 grudnia ( piątek) o godzinie 17:00 odbędzie się wigilia naszej drużyny. Wigilia w tym roku odbędzie się na BARCE. Tradycyjnie każdy przynosi coś na wspólny stół. Może to być coś słodkiego- ciasta, ciasteczka itp. ale i coś słonego np. jakaś sałatka, oraz napoje czy owoce. Zakończenie wigilii godzina 19:00.
21 grudnia o godzinie 16:30 w Katedrze odbędzie się przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju. Bardzo proszę o informacje kto może przyjść na tę uroczystość.
24 grudnia , w wigilię o godzinie 22:00 w kościele „Na górce” odbędzie się Pasterka Harcerska. Serdecznie zapraszamy wszystkich harcerzy i zuchów z rodzinami.
Po świętach spotykamy się ponownie 14 stycznia w PSP nr 21.
7 stycznia zbiórki nie ma, gdyż szkoła jest zamknięta.
Bardzo proszę harcerzy którzy będą pożyczali sprzęt narciarski na zimowisko z drużyny o przyjście 7 stycznia w godzinach gdy normalnie jest zbiórka na mierzenie butów narciarskich do mnie do domu ul. Żeromskiego 4/3. Jeśli ten termin jest niemożliwy proszę o indywidualny kontakt ze mną 602192957
W razie ewentualnych pytań jestem do dyspozycji.
Dh Ania 602192957
Ważne daty i informacje dla harcerzy i zuchów 41 HDŻ
- 11 listopada spotykamy się o 11:00 na ul Żeromskiego 4/3 u dh Marysi w domu i idziemy razem na wojewódzkie obchody rocznicy odzyskania niepodległości. W miarę możliwości ubieramy biały golf, czarne spodnie i ciemne buty. Zakończenie obchodów przy pysznym cieście u dh Marysi w domu. Całość potrwa do ok 15. Harcerze którzy nie mogą być 11 listopada proszę o zgłoszenie tego swoim zastępowym do poniedziałku wieczór. Zastępowych zobowiązuje do podania mi list harcerzy do wtorku. Ta informacja jest nam niezbędna do sprawnej organizacji dnia 11 listopada. Dla harcerzy jest to zbiórka obowiązkowa.
- 12 listopada zbiórki nie ma.
- Od 19 listopada spotykamy się w Publicznej Szkole Podstawowej nr 21 ul. Sienkiewicza. Zbiórki w szkole będą trwały od 17 do 18:30. W szkole będziemy się spotykali do końca marca.
- Na zbiórce 19 listopada zostaną podane szczegóły zimowiska organizowanego przez naszą drużynę.
Na ewentualne pytania odpowie dh Ania 602192957
Informacje dla rodziców uczestników Obozu Żeglarskiego
41 Harcerskiej Drużyny Żeglarskiej im. Władysława Wagnera
Turawa 03.07. – 17.07.2021r
Wypełnione karty kwalifikacyjne oraz opłatę za obóz proszę dostarczyć do dnia rozpoczęcia obozu. Wpłat można dokonać także przelewem na konto bankowe BZ WBK 91 1090 2138 0000 0001 1975 4938 ( Towarzystwo Przyjaciół 41 Harcerskiej Drużyny Żeglarskiej 45-053 Opole ul. Żeromskiego 4/3) W tytule wpłaty wpisujemy imię i nazwisko dziecka oraz „Obóz drużyny”.
Na obóz zabrać należy:
1. Mundur , tropik, koszulki drużyny (kto ma)
2. Śpiwór
3. Latarkę.
4. Długie czarne lub granatowe spodnie (mogą być jeansy ale ciemne i bez dziur)
5. Przybory toaletowe, ręcznik kąpielowy.
6. Obuwie sportowe (dwie pary) - NIE KLAPKI!!!
7. Ubrania na różną pogodę.
8. Białe podkoszulki pod mundur
9. Krótkie spodenki czarne, białe lub granatowe – bez „kolorowych jarmarków”
10. Okrycie przeciwdeszczowe.
11. Strój kąpielowy/kąpielówki
12. Czapkę chroniącą przed słońcem.
13. Maść, krem, spray przeciw komarom.
14. Krem z filtrem przeciwsłonecznym
15. Przybory do pisania
16. Zegarek
17. Buty do wody.
18. Śpiewnik drużyny lub inne śpiewniki ( kto ma)
19. Dobry humor i uśmiech.
20. Grających zachęcam do zabrania gitary
21. Sztormiak czyli spodnie i kurtkę przeciwdeszczową – dotyczy harcerzy szkolących się na żeglarza.
Zuchy posiadające telefony komórkowe będą mogły z nich korzystać podczas ciszy poobiedniej, miedzy godziną 14 a 15. W pozostałym czasie telefony będą zdeponowane u komendanta obozu.
Organizator oraz kadra obozu nie biorą odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny.
Przyjazd do Turawy we własnym zakresie w sobotę 3 lipca między godziną 11:30 a 12:00.
Przyjeżdżamy w mundurach.
Miejsce obozowania: Wyspa Brzozowa na dawnym ośrodku harcerskim obecnie Zajazd Jowisz. Turawa ul. Harcerska 2
Koniec obozu – odbiór dziecka, w sobotę 17 lipca o godzinie 12:00
Koszt obozu 920 zł
Ponadto osoby biorące udział w szkoleniu na stopień żeglarza jachtowego (warunkiem jest ukończenie 14 lat ) wpłacają w gotówce 125 opłaty egzaminacyjnej.
Podczas obozu będzie także możliwość zrobienia uprawnień sternika motorowodnego ( również ukończone 14 lat) wpłacają w gotówce 125 zł opłaty egzaminacyjnej.
Ewentualne pytania Anna Markuszewska-Łabudzińska 602192957
Uwaga! Uwaga!
Z niechęcią informujemy, że w związku z sytuacją pandemiczną zawieszamy doodwołania zbiórki naszej druzyny.
W obecnych obostrzeniach moglibysmy sie spotykac w zaledwie 5 - cio osobowych grupach. Nie jestesmy w stanie tak zorganizować spotkań. Zbiórki zostaną wznowione, gdy będziemy sie mogli spotkac przynajmniej z jednym zastępęm czyli grupą ok. 15 osób.
Ważna informacja dla harcerzy i zuchów 41 HDŻ!
Ze względu na obecną sytuacje epidemiczną w Opolu zawieszamy zbiórki naszej drużyny do końca października. Nie możemy organizować zbiórek, w tak dużej i różnorodnej grupie. W listopadzie zbiórki zostaną wznowione według nowego harmonogramu. Zostaną wyznaczone dni na zbiórki zastępów. Akcja znicz zostaje pod znakiem zapytania. Dalsze informacje będą się pojawiały na stronie drużyny www.41hdz.opole.pl